BECCA

Saturday 1 September 2012

MERDEKA dari sudut pandangan yang jujur

merdeka tahun nie sgt bermakna sebab saya terlibat dalam menjayakan majlis tu...saya jadi ahli koir formasi....tahun ne kami pakai LED screen utk buat formasi....
apa yg saya mw kongsi skrg ne bkn psl pglmn saya tu tapi saya mw buat satu rumusan brdsrn apa yg saya lihat, saya dengar dan alami ketika itu..
pertama, saya rasa generasi muda skrg mjdikan hari kemerdekaan utk menunjukkan fesyen2 barat seperti gaya berpakaian, dan rambut terutamanya.... hari tu, smsa saya pergi beli mknan di gerai2 yg ada di sana, saya terlihat seorang remaja lelaki yg berambut warna warni.... dengan gaya rambut ala2 punk mungkin... paling senang tgk jak jambul ayam jantan tu...lebih kurang mcm tu lah.... buruk sgt saya tgk....
kedua, keharmonian majlis tu dicemari dgn bunyi2 tiupan vuvuzela ?? ( saya xtahu eja :) ) walaupun pengacara majlis telah tegur berkali2 , namun masih ada juga rakyat malaysia yg berkepala batu..... xtahu diam.... dengan letupan2 mercun lg...ish2 apalah.....
haha tp ada juga yg terlalu bersemangat utk mgibarkan bendera shga bendera tu jatuh ke bawah dan menimpa kepala kami :P
ketiga, hiburan yg disogokkan kpda yg hadir kesemuanya agak memuaskan .... tapi, ada unsur2 barat di sana.... kenapa x nyanyi dondang sayang ka? lagu2 lain yg mencerminkan budaya malaysia.. ne x, asyik2 artis sexy muncul nyanyi lagu ntah apa2, ada lg yg tiru aksi k-pop, hip-hop lah.... hishh dahlah saya pun sudah malas mw komen2 nie..
apapun sambutan hari tu mmg best, walaupun pnt tp berbaloi.......

2 comments: