BECCA

Sunday 15 January 2012

seTelah Sekian Lama.....

hari ne ada olahraga....setelah sekian lama saya meninggalkan acara sprinter hari ne,saya kena belajar acara pecut ne....susah juga sebab berat dah naik ^^....tapi walaupun lama xlari2 ne....pensyarah tu kata larian saya ok..... syukur jg lah :) hee....saya masih ingat zaman2 persekolahan dulu, tiap tahun ada kejohanan olahraga..dan muka saya muncul setiap tahun dengan acara yang berbeza-beza....long distance dan sprinter... kadang-kadang pagi ne acara 100meter,200meter...nanti petang pula 3000meter.....tapi saya paling mencintai acara hurdle dari kecil sehingga saya dewasa..bermula dari 80meter hurdle,100meter hurdle,200meter hurdle dan acara yang membawa saya sehingga ke peringkat bahagian zon selatan sabah iaitu 400meter hurdle...2tahun saya diamanahkan untuk menggalas tanggungjawab utk meraih pingat sekurang2nya pingat gangsa....saya masih ingat betapa gembiranya saya bila naik ke pentas utk menerima pingat emas 400meter hurdle.... :).... gelaran olahragawati berjaya saya raih beberapa kali....semua piala2,sijil2,medal2 saya simpan baik2 dalam bilik...
gambar ne diambil sewaktu mewakili sekolah ke peringkat bahagian Beaufort.....dan acara yang disertai pun xbanyak :
  • 1500 meter
  • 3000meter
  • 4x400meter
  • 4x100meter
.
saya suatu ketika dulu..terlalu bersukan sehingga kulit jadi gelap betul hehehhe..

gambar sewaktu form 4....dah cerah sikit kulit saya ^^
acara : 100meter,200meter,800meter,4x100m,4x400m dan juga yang saya paling xsuka....acar kawad:(
then,bila pergi ke peringkat daerah,saya ikut acara 1500meter,400meter hurdle,100meter hurdle....4x100m,4x400meter....


*tapi oarang selalu tidak yakin saya boleh lakukan semua tu....tapi kerana ketidakyakinan mereka lah yang buat saya lebih bersemangat utk lakukan tu.....dan yang paling penting saya mahu gembirakan family saya....terutama my mum....dia ingin anak2nya berjaya dalam pelajaran dan juga sukan....kata2 penghinaan yang saya takkan pernah lupa, "kamu tu xsesuai bersukan,mcm ikan bilis,lemah,,buat malu negeri sahaja"....dan sekarang saya sangat2 berterima kasih kepada org tu,sebab kata2 itu saya tanam dalam2 di dlm minda saya....dan jadikan itu sebagai pembakar semangat saya....kepada mereka yang pernah mengalami nasib seperti saya,jgn biarkan kata2 seperti itu melumpuhkan semangat kita.....jadikan itu sebagai pembakar semangat kita...sebab sesetengah org xkan senang dgn kejayaan kita.....mereka akan cuba dgn sedaya upaya mereka untuk menjatuhkan kita....dan bila kita bktikan yg kita mampu lakukan , mereka akan malu sendiri^^....by the way "don't judge a book by its cover'.....

No comments:

Post a Comment