BECCA

Thursday 26 April 2012

dia hanya sejauh doa ~

BILA KAU RASA GELISAH DI HATIMU
BILA KELAM KABUT TAK MENENTU HIDUPMU
INGAT MASIH ADA S’ORANG P’NOLONG BAGIMU
YESUS TAK PERNAH JAUH DARIMU
BILA COBAAN MENGGODAI HATIMU
BILA SENGSARA MENIMPA KEADAANMU
INGAT YESUS TAKKAN PERNAH JAUH DARIMU
DIA S’LALU PEDULIKAN KAMU
BERSERU MEMANGGIL NAMA-NYA
BERDOA DIA ‘KAN SEG’RA MENGHAMPIRI DIRIMU
PERCAYA DIA TAK JAUH DARIMU
DIA HANYA SEJAUH DOA

:) lagu rohani sememangnya sentiasa memberi ketenangan setiap kali mendengarnya....  setiap kali kita merasa tidak tenang dan terasa ada sesuatu yang sedang membebani kita sama ada beban itu datang daripada perasaan yang kacau bilau, ketakutan, kesedihan, kemarahan atau kegelisahan, luangkan masa untuk berdiam diri merenungi mengapa kita ada beban seperti itu....tutuplah mata, tundukan kepala dan berdoalah.... Tuhan pasti akan mendengarnya....ingatlah bahawa Tuhan hanya sejauh doa kita.... sedarkah kita, setiap kali kita berdoa Tuhan ada di sisi kita.... dan kita dapat merasakan kehadirannya, menyentuh hati kita meredakan segala beban yang kita tanggungi.... saat kita membuka mata, kita akan merasa lebih tenang ^^

:) sharing : pengalaman saya sendiri :
suatu saat dahulu, saya berhadapan dengan suatu masalah keluarga yang menuntut kesabaran saya, yang membuat saya seringkali bersedih....di samping itu, saya di sini juga berhadapan dengan suatu kenyataan yang sukar untuk saya terima.... kedua2 hal ini seringkali menekan perasaan saya... saya seperti orang yg xbetul apabila asyik menangis, menangis dan menangis dalam bilik saya E012,.... suatu hari tu, saya mendengar lagu2 rohani.... dan ada suatu lagu yang membuat saya tertarik dan tenang.... saya diam, menutup mata saya, menghayati lagu tersebut....

Saat keadaan sek’lilingku
Ada di luar kemampuanku
Kuberdiam diri mencari Mu
Doa mengubah segala sesuatu

Saat kenyataan di depanku
Mengecewakan perasaanku
Kumenutup mata memandangMu
S’bab doa mengubah segala sesuatu

Doa orang benar bila didoakan
Dengan yakin besar kuasanya
Dan tiap doa yang lahir dari iman berkuasa menyelamatkan

S’perti mata air ditanganmu
Mengalir ke manapun kau mau
Tiada yang mustahil di mata Mu
Doa mengubah segala sesuatu

:) ne lah lagu tu.... saya tenang bila dengar ne... saya berdoa dan ternyata benar doa itu memang mampu mengubah segala sesuatu.... walaupun lambat dan menuntut kesabaran yang tinggi, namun berbalaoi apabila masalah yg dihadapi oleh keluarga saya selesai, dan masalah saya juga selesai... saya sudah boleh bergelak ketawa skrg :) ....
::) berdoalah maka kamu akan mendapat apa yg kamu inginkan sesuai dgn kehendak Tuhan....ikutilah rencanya,maka kamu akan menemui apa yg  Tuhan inginkan untukmu

:) good night^^

No comments:

Post a Comment