BECCA

Saturday 7 April 2012

Lucky In My Life ^^

 


THANKS GOD!!

 sangat gembira dan bersyukur kepada Tuhan kerana percubaan kali pertama saya mengikuti pertandingan menulis di peringkat yang lebih tinggi telah berhasil ^^... selama ini cuma ikut di peringkat sekolah saja :)
saya xtahu menang tempat keberapa tapi kalau hanya dapat saguhati pun dah bersyukur sgt2.....bukan senang untuk dapat  tempat di antara 10 esei yang terbaik antara IPT.
kejayaan pertama ini akan saya jadikan pendorong dan sebagai motivasi untuk terus berusaha. walaupun saya sedar bukan selalu akan menang....Hidup ini umpama roda,kadangkala kita di atas dan kadangkala kita akan berada di bawah.... sebab itu, saya tidak ingin terus berpuas hati dan bermegah dengan kejayaan kecil ini.  kerana, jika saya terlalu bangga dan gembira kerana kejayaan kecil ini , saya pasti akan alpa dan semangat akan jatuh seandainya esok saya kecundang ^^.....   saya bukan org sastera tapi mlm ni mcm mw bersastera sj hehe....
kejayaan ini khas utk keluarga saya, guru2 saya di sekolah terutamanya guru bahasa Malaysia saya :).... kawan2 :) saya sayang kamu semua^^.....
dan seterusnya 15 april ni, saya mungkin akan mewakili ipg dalam pertandingan pidato bukan Melayu peringkat negeri Kedah dengan kawan2 saya, chris(mentor), merbella , aida dan arasu.... hoho mentor kami sangat baik hehe....thanks utk panduan2 dan video yg mentor kami bagi tadi....
terima kasih^^

2 comments: