BECCA

Sunday 8 April 2012

KENAPA?

kenapa?
saya x pandai berpidato, saya gugup dan gementar di atas pentas, saya segan
....tapi kenapa saya berkeras dan bulat hati untuk mengikuti pidato bukan melayu peringkat negeri Kedah? bukankah senang jika saya hanya menjadi seorang pelajar biasa yang tidak aktif?

sebab apa?
sebab saya sedar saya kurang berkeyakinan berhadapan orang ramai, saya kurang bercakap dan setiap kali presentation saya hanya membaca semula apa yang saya tulis..... sebab itu saya mengikuti pertandingan ini bagi meningkatkan lagi keyakinan dan memperbaiki lagi komunikasi saya dengan orang ramai.....

*apabila kita sedar kita tidak sehebat Orang lain, carilah cara dan berusahalah mengubah diri sendiri,....walau sekuat mana pun kita berdoa memohon Tuhan mengubah cara hidup kita, mengubah diri kita menjadi lebih baik, semuanya akan sia-sia tanpa adanya usaha dari diri kita sendiri"

No comments:

Post a Comment