BECCA

Friday 20 July 2012

tentang saya ^^

aiii malam2 nie susah pula mw tidur..siang pun susah tidur, malam pn susah jg mw tidur... mungkin saya nie org yg susah mw tidur tapi sgt senang mw bgn...jd, utk membuang kebosanan yang melanda saya mw post tntg diri saya :)

Nama penuh saya REBICCA RIBUT.... tapi nama ketika baptis REBECCA ROBERT..
saya ada banyak nama panggilan, kalau di rumah dan kampung saya akan dipanggil Ika, seorang uncle saya panggil saya Kika :) , nenek saya pula lebih senang panggil saya Tikah... di sekolah pula, kawan2 panggil Bieca dan bibie.... dan kdg2 ada yg panggil jessica hehe....
saya dilahirkan pada waktu malam pada tanggal 10 mei 1992 .... di Hospital Beaufort.....
kata mama saya, saya sangat senang dijaga ketika kecil kerana saya sangat pendiam.... saya cepat belajar banyak perkara..antara adik beradik saya, saya paling cepat belajar berjalan.... saya suka belajar sesuatu.... saya belajar membaca sendiri , mama dan kakak saya ajar saya asas sahaja... iaitu ABC... :) dan saya masih ingat novel pertama yang saya berjaya habiskan sangat tebal, judulnya Lembah... penulis saya x ingat..ketika tu saya berusia 8tahun :) ...saya dapat membaca dengan lancar ketika usia 6 tahun tanpa perlu ke tadika ^^
saya cepat terasa dan suka menangis tapi secara diam2.... kalau saya inginkan sesuatu saya akan berusaha sendiri.
saya selalunya bermula dari bawah terutamanya dalam pelajaran dan kedudukan dalam kelas....
saya mula melibatkan diri dalam tarian sejak berusia 7 tahun iaitu buat persembahan sumazau di kampung2 ketika kaamatan dan juga saya selalu menyertai pertandingan ratu fesyen kanak2 :)
kejayaan pertama yg saya raih adalah semasa baby lg iaitu pertandingan bayi sihat daerah beaufort dan dapat saguhati sj :P
saya suka sangat dengan sajak dan saya mula menulis dan mengikuti pertandingan sajak sejak sekolah rendah..dalam bidang sukan, saya dilatih menjadi atlit sejak tahun tiga. tapi saya sangat2 tidak suka kawad kaki :(
saya sangat suka berada di rumah berbanding di luar... suka berkebun , melukis, sukan dan sukakan haiwan....
tentang cinta pula, cinta monyet pertama saya ialah ketika berada di tahun 6 hahahahha....... dia selalu pergi kelas saya untuk mengurat hehehe ,,,kenangan yg lucu kan?? tapi selalunya saya akan bagitahu bapa saya yg kerja di sekolah tu hehe....dan saya mula serius bila jumpa seorang yg baik tp xsetia hehe.... kdg2 saya rasa saya nie terlalu lurus bendul, terlalu jujur dan setia sampai dipijak2 oleh org lain :) tapi itulah saya, dan saya xkan berubah ^^ then, selepas sekian lama menyendiri, saya jumpa lg dengan seorang yg Tuhan utuskan utk saya , dia adalah yg terbaik dan saya sgt kagum dan syg dgn dia :) tapi semua tu cuma tinggal kenangan...  saya percaya Tuhan pasti rancangkan sesuatu utk saya :)harap dia bahagia hehehe
saya suka warna hitam, putih , hijau dan biru.... saya suka makan tempoyak durian, ikan sungai, sayur manis dan pucuk ubi serta semua jenis sayurlah hehe.... saya suka minum susu dan milo .....sedapppp
tapi saya xsuka maggi :P
saya seorang yg suka jadi diri sendiri,,, saya xpandai tipu utk jd org lain....
saya syg semua org yg syg saya :)
oh ya azam saya tahun nie, Xmau bercinta, study first heheh
ok lah bubye..ngantuk pula sudah nie....


No comments:

Post a Comment